Sunday, April 19, 2015

Defi APO Semaine 2 - Le non-reveil de la Force - SHK (Self Hobby Kidnapping) Week 2 - the Force doesn't awake

Ok, bon alors semaine 2.


Résultats: montage des VASA et soclage. J'ai décidé de les monter sur des socles en bois puis après de les monter sur des socles transparents.
Progres / progress
J'ai surestimé le nombre de piétailles VASA, découvert qu'il me manquait 1 paire d'ailes pour les troupes volantes et sous-estimé le nombre de mecha (2 au lieu d'un).
J'ai sous-couché (pas de photo) et c'est prêt.
J'ai aussi fait une erreur et j'ai monté 23 genestealers (dont 2 avec les bras gauches manquant), comme si j'avais le temps. :)
Ce que je vais devoir peindre:
Mecha de mêlée

Mecha de combat à distance

2 équipes (corps à corps et combat à distance)

Troupes volantes

Tentative painting scheme
main character

trooper
Ok,sp, what about week 2?
Summary: building VASA and glue on the base. I use wood base to paint and at the end, use transparent base.
I overestimated the number of foot soldiers, found out I had 1 wing missing for my flying troops and underestimated the number of mecha (2 instead of 1)
I base-coated (no pix) and it's ready to paint.
I also made a mistake and built 23 genestealers instead of focusing on the main job.

4 comments:

  1. Lol very busy then. We all get distracted when we should be doing other things!

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Well, not as much as I wanted to. But I am happy about yesterday's progress. Now I have color that is coming on them. It is getting nicer.

      Delete